Rezervă acum: 0368 562 050

Inchirieri elicoptere Bell 206 B3

Inchirieri elicoptere Bell 206 B3

Elicopterul Bell 206 B3 Jet Ranger este un elicopter ușor dotat cu turbină cu un singur motor, capabil să transporte până la 4 pasageri.

Denumit în mod obișnuit „cel mai sigur elicopter cu un singur motor din lume”, Jet Ranger poate funcționa practic în orice mediile și climatele, ceea ce îl face o aeronavă eficientă in industria elicopterelor.

Caracteristici:
Echipaj: 1 pilot
Capacitate: 4 pasageri

Greutate proprie: 730 kg (1609 lbs)
Încărcătură utilă: 721 kg (1589 lbs)
Max. Greutate decolare: 1451 kg (3200 lbs)

Lungine: 11,96 m (39 ft 2 in)
Diametrul rotorului: 10,15 m (33 ft 3 in)
Înălțime: 2,91 m (9,5 ft)

Motopropulsor: 1 x Turboshaft Allison 250 - C20B, 314 kW (421 CP)

Performanță:
Nu depășește niciodată viteza: 241 km/h (130 de noduri, 150 mph)
Raza de actiune: 693 km
Plafon de servicii: 6096 m




De unde provine designul spectaculos al Jet Ranger

Designul este o evolutie de la un model initial facut pentru armata OH-4A.

Primul prototip OH-4A și-a început zborurile de testare pe 8 decembrie 1962, la mai puțin de 13 luni după semnarea contractului cu armata americana și cu 2 luni înainte de data programată.
Pe 23 ianuarie 1964, compania a prezentat armatei OH-4A cu o ceremonie la fabrica Bell din Fort Worth.

 

Compania Bell a decis ulterior să facă o versiune a elicopterului destinat armatei, OH-4A, care sa fie folosita pentru uz civil, în ciuda faptului că au fost complet implicate în producția și dezvoltarea altor modele.
Performanțele de zbor erau de fapt bune.

Un insider a glumit că OH-4A a pierdut competiția pentru că era la fel de urât ca păcatul!

Inițial, o echipă de ingineri a încercat pur și simplu să mărească cabina folosind un model diferit de uși și ferestre.
Ulterior producatorii au decis să încredințeze la două companii externe fabricii sarcina de a găsi o soluție de design.

Aspectul lui Jet Ranger a fost conceput de Charles Wilfred Butler, un designer industrial american care a lucrat și la interioarele avionului Concorde.

Firma lui Butler a reproiectat complet Bell OH-4A. Împreună cu echipa sa, a reamenajat elicopterul bazat pe o tehnică folosită deja în lumea auto, creând unul dintre cele mai de succes elicoptere din lume.

Costul de dezvoltare și construcția modelului, au fost inițial gestionate în secret.
Apoi a ieșit la iveală adevărul, dar rezultatul a fost atât de bun încât managerii Bell au decis să lanseze producția modelului Bell 206.

Edwin J. Ducayet, care era președintele lui Bell, l-a numit Jet Ranger deoarece era moștenitorul cu turbine a popularului 47J Ranger.

Modificările au fost destul de radicale și nu se limitează la aspectul exterior. De exemplu, bara stabilizatoare originală (până în acel moment o caracteristică a tuturor producțiilor Bell) a fost îndepărtată și sistemul rotor simplificat.
Construcția primului prototip (s/n 1 reg. N8560F) a început în iulie 1965 și a fost finalizată câteva luni mai târziu.
Pe 12 octombrie, macheta Jet Ranger a fost prezentată oficial la întâlnirea National Business Aircraft Association. În același timp, Bell a început să accepte comenzi pentru noul elicopter.
Prototipul și-a făcut oficial primul zbor pe 10 ianuarie 1966, cu puțin timp înainte de cea de-a 18-a convenție a Asociației de Elicoptere din America (HAA) (Arlington/Texas, 23-26 ianuarie 1966).
În lunile următoare, alte două prototipuri (s/n 2 N8590F și s/n 3 N1300X) au fost construite și testate în zbor.
Pe 20 octombrie 1966, Bell 206A Jet Ranger a obținut certificatul de tip FAA.