Inchirieri elicoptere Bell 206 B3
Elicopterul Bell 206 B3 Jet Ranger este un elicopter ușor dotat cu turbină cu un singur motor, capabil să transporte până la 4 pasageri.
Denumit în mod obișnuit „cel mai sigur elicopter cu un singur motor din lume”, Jet Ranger poate funcționa practic în orice mediile și climatele, ceea ce îl face o aeronavă eficientă in industria elicopterelor.
Caracteristici:
Echipaj: 1 pilot
Capacitate: 4 pasageri
Greutate proprie: 730 kg (1609 lbs)
Încărcătură utilă: 721 kg (1589 lbs)
Max. Greutate decolare: 1451 kg (3200 lbs)
Lungine: 11,96 m (39 ft 2 in)
Diametrul rotorului: 10,15 m (33 ft 3 in)
Înălțime: 2,91 m (9,5 ft)
Motopropulsor: 1 x Turboshaft Allison 250 - C20B, 314 kW (421 CP)
Performanță:
Nu depășește niciodată viteza: 241 km/h (130 de noduri, 150 mph)
Raza de actiune: 693 km
Plafon de servicii: 6096 m
De unde provine designul spectaculos al Jet Ranger
Designul este o evolutie de la un model initial facut pentru armata OH-4A.
Primul prototip OH-4A și-a început zborurile de testare pe 8 decembrie 1962, la mai puțin de 13 luni după semnarea contractului cu armata americana și cu 2 luni înainte de data programată.
Pe 23 ianuarie 1964, compania a prezentat armatei OH-4A cu o ceremonie la fabrica Bell din Fort Worth.
Compania Bell a decis ulterior să facă o versiune a elicopterului destinat armatei, OH-4A, care sa fie folosita pentru uz civil, în ciuda faptului că au fost complet implicate în producția și dezvoltarea altor modele.
Performanțele de zbor erau de fapt bune.
Un insider a glumit că OH-4A a pierdut competiția pentru că era la fel de urât ca păcatul!
Inițial, o echipă de ingineri a încercat pur și simplu să mărească cabina folosind un model diferit de uși și ferestre.
Ulterior producatorii au decis să încredințeze la două companii externe fabricii sarcina de a găsi o soluție de design.
Aspectul lui Jet Ranger a fost conceput de Charles Wilfred Butler, un designer industrial american care a lucrat și la interioarele avionului Concorde.
Firma lui Butler a reproiectat complet Bell OH-4A. Împreună cu echipa sa, a reamenajat elicopterul bazat pe o tehnică folosită deja în lumea auto, creând unul dintre cele mai de succes elicoptere din lume.
Costul de dezvoltare și construcția modelului, au fost inițial gestionate în secret.
Apoi a ieșit la iveală adevărul, dar rezultatul a fost atât de bun încât managerii Bell au decis să lanseze producția modelului Bell 206.
Edwin J. Ducayet, care era președintele lui Bell, l-a numit Jet Ranger deoarece era moștenitorul cu turbine a popularului 47J Ranger.
Modificările au fost destul de radicale și nu se limitează la aspectul exterior. De exemplu, bara stabilizatoare originală (până în acel moment o caracteristică a tuturor producțiilor Bell) a fost îndepărtată și sistemul rotor simplificat.
Construcția primului prototip (s/n 1 reg. N8560F) a început în iulie 1965 și a fost finalizată câteva luni mai târziu.
Pe 12 octombrie, macheta Jet Ranger a fost prezentată oficial la întâlnirea National Business Aircraft Association. În același timp, Bell a început să accepte comenzi pentru noul elicopter.
Prototipul și-a făcut oficial primul zbor pe 10 ianuarie 1966, cu puțin timp înainte de cea de-a 18-a convenție a Asociației de Elicoptere din America (HAA) (Arlington/Texas, 23-26 ianuarie 1966).
În lunile următoare, alte două prototipuri (s/n 2 N8590F și s/n 3 N1300X) au fost construite și testate în zbor.
Pe 20 octombrie 1966, Bell 206A Jet Ranger a obținut certificatul de tip FAA.